Nieuwsbrief Personal Fundamentals – mei 2024

Editie mei 2024

Hoewel inkopers van nature doorzetters zijn, gedreven zijn en een flinke dosis humor hebben, hebben ze bovenal ook een sterk gevoel. Gevoel voor succes, gevoel voor waardering en kansen, maar hiermee des te meer ook voor macht of conflict. Gevoel dat je niet kunt uitzetten en wat kan zorgen voor een soort gekte.  Iets wat ongemerkt meegaat van de overlegtafel naar de keukentafel. 

Vermenselijking van het inkoopspeelveld is daarom cruciaal. Zowel binnen de going concern als bij het doorvoeren van verandering, door juist het proces in te richten vanuit de menselijke waarden. Iets dat bij het creëren van meerwaarde sowieso van belang is. 

Verbonden aan het proces, maar bezien vanuit perceptieverschil, vitaliteit en tevredenheid. Dit is namelijk bepalend voor hoe succesvol er binnen de gehele keten vanuit intrinsieke motivatie een positieve bijdrage geleverd kan worden door de mensen die het speelveld bestormen.

In deze editie:

    Filosofie van holistisch contractmanagement

    Filosofie van holistisch contractmanagement: een benadering die verder kijkt dan kostenbeheersing

    Met holistisch contractmanagement deel ik een visie die verder gaat dan waar contractmanagement zich nu traditioneel op richt, zoals op het realiseren van de prestaties binnen een overeenkomst.

    De uitvoering van contractmanagement wordt namelijk sterk beïnvloed door de onderstroom binnen de organisatie en haar cultuur, waarbij het van belang is om de juiste mate van inspanning, inzicht en gewenst resultaat te vinden.

    Maar hoe pas je dit dan toe, passend binnen de visie en missie van de organisatie?

    En wat is er nodig om te zorgen dat contractmanagers werkelijk aan het roer staan?

    Filosofie van holistisch contractmanagement – Personal Fundamentals

     

    3 strategische eigenschappen binnen contractmanagement.

    Een korte samenvatting van de laatste reeks over strategische eigenschappen en leiderschap binnen contractmanagement. Daar heb ik het gehad over empathie, emotionele regulatie en moreel bewustzijn.

    Ik heb deze specifieke onderwerpen gekozen, omdat die heel fundamenteel zijn voor contractmanagement.

    Samenvatting strategisch leiderschap binnen Contractmanagement

     

    Checklist voor een mensgerichte aanpak

    Binnen inkoop en contractmanagent gaat het steeds meer over hoe er in ons werk een werkelijke meerwaarde bereikt kan worden. Bijvoorbeeld in de vorm van duurzaamheid (omgeving), toekomstbestendigheid (context) en digitalisering (proces).

    Deze waarden zijn van technische aard en hebben  betrekking op het verbeteren, vernieuwen of innoveren van bedrijfsprocessen en is door te vertalen naar een inkoopquote en benchmark (meetbaar).

    Deze white paper geeft inzicht in hoe het inkoopproces door vertaald kan worden naar een meer mens gedreven strategie.

    White-paper Checklist voor een mensgerichte aanpak

     

    Weet jij waarom je ‘s ochtends je bed uitkomt?

      Wat is er nodig om de juiste prestatie te leveren?
      Hoe kan je gedreven blijven werken en goede resultaten behalen?

      Ga voor leiderschap met een sterke Inkoop Mindset!

      ♦ De juiste inkoop mindset is gebaseerd op empathie en het vermogen om anderen te ondersteunen bij hun groei en ontwikkeling.

      ♦ Een heldere strategie zorgt voor een gezonde en positieve werkattitude.

      Een gedreven inkoper inspireert anderen.

      Nu tegen een bijzonder tarief met Lente Korting!

      Begin direct: e-learning – Personal Fundamentals

      Laat een reactie achter

      Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

      Winkelwagen